Effektivt samarbete samt utvecklande kund och arbetsrelationer

Lär dig att inventera styrkorna och förstärk gruppens gemensamma kompetens.

Syfte med utbildningen:
Både nya och intakta gruppers dynamik ändras över tid när nya roller ska implementeras med befintliga arbetsroller. Denna utbildning har till syfte att ge dig ökad insikt om styrkor och förbättringsområden i kund och arbetsrelationer samt tydliggöra områden till förändring. Skapa möjligheter till gemensamma riktlinjer för samarbete och utvecklande arbetsrelationer.

Omfattning

5 dagars utbildning + möjlighet att köpa till två dagar där extra fokus läggs på värdegrundsarbete i din organisation

Pris
19.500 SEK exkl. moms per dag

Kursledare

Ingemar

Sandra

Micke

Joseph

Kurstillfällen: Varierar efter förfrågan

Anmälan: Gör din kursanmälan online eller maila info@ajiwa.se

Andra frågor eller funderingar: ingemar@ajiwa.se

Kursupplägg

5 dagars utbildning + möjlighet att köpa till två dagar där extra fokus läggs på värdegrundsarbete i din organisation

Förkunskaper: inga

Plats: varierar

Gruppstorlek

Max 12 deltagare.

Kursinnehåll

Ur kursinnehållet

  • Öppenhet och lyssnande. Hur öppen och sann är jag mot mig själv och andra? Hur påverkas mitt arbete och relationerna på arbetsplatsen av detta?
  • Kundrelationer. (Element CS). Utgå alltid från kundens behov i alla situationer. Lova alltid lite mindre och leverera alltid lite mer. Var genuint intresserad av att lära känna din kund. Se varje kontakt med din kund som ett unikt tillfälle att fördjupa kundrelationen.
  • Förtroendefullt samarbete. Känner du igen känslan av stress, irritation eller missförstånd i kommunikationen? Det är tecken på att du befinner dig i den röda zonen – där reaktionerna styr och förståelsen minskar. I den gröna zonen däremot, finns lugn, tydlighet och ett öppet klimat där samarbetet fungerar smidigare.      
  • Egenskaper. Ett sätt att stärka samarbetet i en grupp är att ha en dialog  kring samt inventera vilka styrkor som deltagarna har tillsammans, det vill säga gruppens gemensamma kompetens. 
  • Värdegrund. Syftet med en värdegrund är att skapa ett gemensamt förhållningssätt och en gemensam etisk plattform som grund för det dagliga arbetet. En värdegrund kan också sägas vara en vägledning för hur man vill att medlemmarna i organisationen ska bemöta andra människor. Alla har ansvaret att i det dagliga arbetet visa på vad som är viktigt, vad man står för och på så sätt leva värdegrunden.